2015 m. Rugsėjo 1d.

RUGSĖJO 1oji. TAI NETIK MOKSLO METŲ PRADŽIA, BET IR EISMO DALYVIŲ ATSAKOMYBĖS PADIDĖJIMAS

PATARIMAI VISIEMS KO NEREIKTŲ PAMIRŠTI ESANT KELYJE:

Patarimai vairuotojams.

Vairuoti, vadinasi, numatyti. Svarbiausia neviršyti nustatyto greičio – važiuojant leidžiamu greičiu

galima įdėmiau stebėti aplinką, yra daugiau laiko imtis veiksmų pavojui išvengti.
Dabar ypač svarbu stebėti vaikus, kurie kartais gali pasielgti visai nelauktai. Pavojingos vietos kelyje

– pėsčiųjų perėjos, sankryžos, ten, kur blogas kelio matomumas.
Reikia atminti ir apie antrą ,,pėsčiųjų perėjų“ rūšį: tai mokyklinių autobusų ir autobusų su vaikų

vežimo ženklais sustojimo vietos. Kelių eismo taisyklių 34 punktas nurodo: Artėdamas prie sustojusios transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais ir įjungta avarine šviesos signalizacija ar prie sustojusio mokyklinio autobuso su įjungtomis įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis, vairuotojas privalo sulėtinti greitį, prireikus – ir sustoti, kad praleistų vaikus ir juos lydintį asmenį.
Kita bėda: vaikai nukenčia, kai juos automobiliais veža tėvai, kiti artimieji (į mokyklas ir iš jų, kitais tikslais) ir šie artimieji ar patys sukelia, ar patenka į kitų vairuotojų sukeltus eismo įvykius. Vaikus, žemesnius kaip 135 cm ūgio, reikia vežti tik specialiose kėdutėse, didesnius – tik prisegtus saugos diržais.

Patarimai tėvams.

Tėvų pavyzdys – pats geriausias vaiko mokytojas. Tėvai turi rodyti savo vaikams gero elgesio pavyzdį, pamokyti saugiai nueiti į mokyklą ir grįžti. Reikia pratinti vaikus neskubėti, prieš einant per kelią sustoti, apsidairyti ir įsiklausyti. Užmiesčio keliu reikia eiti kaire puse, o pereiti kelią į abi puses gerai matomoje vietoje. Išlipus iš autobuso mieste reikia nueiti iki perėjos ar sankryžos, užmiestyje – palaukti, kol autobusas nuvažiuos.
Eismo taisyklės iš pėsčiųjų reikalauja: Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.

Patarimai mokytojams.

Mokytojams dažnai tenka taisyti tėvų klaidas, kai į mokyklą atėjęs vaikas tėvų yra išmokytas kelyje elgtis neteisingai. Svarbu priminti vaikams apie atsargumą kelyje po pamokų. Tai priminti visiems, daugiau dėmesio skirti judresniems, išsiblaškiusiems vaikams. Išlydint po pamokų į namus reikėtų priminti, kad vaikai neskubėtų, būtų atidūs, išlipę iš autobuso nebėgtų pro jo galą ar priekį per kelią. Kad vaikai būtų saugūs, turi pasirūpinti ir mokyklinių ar kitų vaikus vežančių autobusų vairuotojai.
Mokslo metų pradžia kartu yra ir rudens pradžia, todėl kas dieną vis aktualesnis tampa atšvaitų ir kitų šviesą atspindinčių priemonių naudojimas.

Patarimai mokiniams.

Didesnieji turėtų pagloboti mažuosius, rodyti jiems gero elgesio pavyzdį. Matant neatsargiai besielgiančius nedvejojant sulaikyti, įspėti.

 

 



Linkėdami saugių ir ramių kelionių lankant artimųjų kapus, primename, kad dėl pagausėjusio transporto priemonių skaičiaus galimos spūstys valstybinės reikšmės kelių ruožuose, kuriuose vyksta didesni rekonstrukcijos darbai.

Neskubėkite, planuokite keliones šviesiu paros metu – ypač vairuotojai, kurie retai vairuoja ar neįpratę vairuoti esant intensyviam eismui. Nors sinoptikai šį  savaitgalį žada pakankamai neblogus orus, tačiau dėl to keliuose vairuotojai neturėtų atsipalaiduoti. Rytais oro temperatūra svyruos apie 0 laipsnių, todėl galimas plikledis.

 

Pradedant kelionę, tik įsėdus į automobilį, rekomenduojama esant nedideliam greičiui pastabdyti – iškart sužinosite kokia yra kelio dangos būklė. Jei kelionė ilgesnė, panašiai pasielgti galima kelis kartus, prieš tai, kaip minėjome, gerokai sumažinus greitį. Ruošiantis kelionėms pirmiausia siūlytume susipažinti su oro prognoze visam kelionės laikotarpiui. Priklausomai nuo to ir derėtų planuoti išvykas.

 

Prieš kelionę rekomenduojame užsukti į Kelių direkcijos Eismo informacijos centro svetainę eismoinfo.lt – joje pateikiama nuolat atnaujinama informacija padės Jums pasirinkti patogesnį maršrutą, išvengti galimų spūsčių, apskaičiuoti kelionės trukmę.

2015 m. Rugsėjo 1d.

RUGSĖJO 1oji. TAI NETIK MOKSLO METŲ PRADŽIA, BET IR EISMO DALYVIŲ ATSAKOMYBĖS PADIDĖJIMAS

PATARIMAI VISIEMS KO NEREIKTŲ PAMIRŠTI ESANT KELYJE:

Patarimai vairuotojams.

Vairuoti, vadinasi, numatyti. Svarbiausia neviršyti nustatyto greičio – važiuojant leidžiamu greičiu

galima įdėmiau stebėti aplinką, yra daugiau laiko imtis veiksmų pavojui išvengti.
Dabar ypač svarbu stebėti vaikus, kurie kartais gali pasielgti visai nelauktai. Pavojingos vietos kelyje

– pėsčiųjų perėjos, sankryžos, ten, kur blogas kelio matomumas.
Reikia atminti ir apie antrą ,,pėsčiųjų perėjų“ rūšį: tai mokyklinių autobusų ir autobusų su vaikų

vežimo ženklais sustojimo vietos. Kelių eismo taisyklių 34 punktas nurodo: Artėdamas prie sustojusios transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais ir įjungta avarine šviesos signalizacija ar prie sustojusio mokyklinio autobuso su įjungtomis įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis, vairuotojas privalo sulėtinti greitį, prireikus – ir sustoti, kad praleistų vaikus ir juos lydintį asmenį.
Kita bėda: vaikai nukenčia, kai juos automobiliais veža tėvai, kiti artimieji (į mokyklas ir iš jų, kitais tikslais) ir šie artimieji ar patys sukelia, ar patenka į kitų vairuotojų sukeltus eismo įvykius. Vaikus, žemesnius kaip 135 cm ūgio, reikia vežti tik specialiose kėdutėse, didesnius – tik prisegtus saugos diržais.

Patarimai tėvams.

Tėvų pavyzdys – pats geriausias vaiko mokytojas. Tėvai turi rodyti savo vaikams gero elgesio pavyzdį, pamokyti saugiai nueiti į mokyklą ir grįžti. Reikia pratinti vaikus neskubėti, prieš einant per kelią sustoti, apsidairyti ir įsiklausyti. Užmiesčio keliu reikia eiti kaire puse, o pereiti kelią į abi puses gerai matomoje vietoje. Išlipus iš autobuso mieste reikia nueiti iki perėjos ar sankryžos, užmiestyje – palaukti, kol autobusas nuvažiuos.
Eismo taisyklės iš pėsčiųjų reikalauja: Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.

Patarimai mokytojams.

Mokytojams dažnai tenka taisyti tėvų klaidas, kai į mokyklą atėjęs vaikas tėvų yra išmokytas kelyje elgtis neteisingai. Svarbu priminti vaikams apie atsargumą kelyje po pamokų. Tai priminti visiems, daugiau dėmesio skirti judresniems, išsiblaškiusiems vaikams. Išlydint po pamokų į namus reikėtų priminti, kad vaikai neskubėtų, būtų atidūs, išlipę iš autobuso nebėgtų pro jo galą ar priekį per kelią. Kad vaikai būtų saugūs, turi pasirūpinti ir mokyklinių ar kitų vaikus vežančių autobusų vairuotojai.
Mokslo metų pradžia kartu yra ir rudens pradžia, todėl kas dieną vis aktualesnis tampa atšvaitų ir kitų šviesą atspindinčių priemonių naudojimas.

Patarimai mokiniams.

Didesnieji turėtų pagloboti mažuosius, rodyti jiems gero elgesio pavyzdį. Matant neatsargiai besielgiančius nedvejojant sulaikyti, įspėti.

 

 

 

2014 m. spalio 11 d. įsigaliojo Kelių eismo taisyklių (toliau - KET) pakeitimai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1086. Atkreipiame eismo dalyvių dėmesį į kai kuriuos naujai patvirtintus KET reikalavimus:

II skyriuje įvestos dvi naujos sąvokos ir naujai apibrėžta sąvoka „Pagrindinis kelias":

Organizuota dviratininkų grupė ir organizuota pėsčiųjų grupė.
Pagrindinis kelias - kelias, pažymėtas kelio ženklais „Pagrindinis kelias", „Sankryža su šalutiniu keliu", „Šalutinis kelias iš dešinės", „Šalutinis kelias iš kairės", „Automagistralė", „Automobilių kelias", kertamojo ar prisijungiančiojo kelio atžvilgiu; kelias kito kelio, pažymėto kelio ženklais „Duoti kelią", „Stop", „Gyvenamosios zonos pabaiga", atžvilgiu; kelias su kietąja danga (betono, asfalto danga, grindinys) kelio su biriąja danga (skaldos, žvyro danga) ar kelio be dangos (miško, lauko ir pan. kelio) atžvilgiu, o kelias su biriąja danga - kelio be dangos atžvilgiu. Šalutiniame kelyje prieš pat sankryžą esantis ruožas su kietąja ar biriąja danga nedaro jo lygiareikšmio su kertamuoju. Pagrindinio kelio nėra reguliuojamose sankryžose.

TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJAMS:

IV skyrius (Transporto priemonės vairuotojų pareigos ir reikalavimai)
► Draudžiama vairuoti transporto priemones neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse.
► Draudžiama įsiterpti tarp mokinio, besimokančio vairuoti mopedą, motociklą, triratį, bet kurios rūšies keturratį (išskyrus sunkųjį), ir jį lydinčio vairavimo instruktoriaus vairuojamų transporto priemonių. Mokymo metu mokinys privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ir skiriamuoju ženklu „M" liemenės priekyje ir ant nugaros. Tokią pat liemenę, tik su užrašu „VAIRAVIMO INSTRUKTORIUS", privalo vilkėti ir vairavimo instruktorius, lydintis mokinį motociklu. Jeigu vairavimo instruktorius mokinį lydi automobiliu, automobilis turi būti paženklintas pagal šių taisyklių atitinkamus reikalavimus.

V skyrius (Vairuotojų pareigos pėstiesiems)

► Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti.

IX skyrius (Reikalavimai vadeliotojams, gyvulių ar paukščių varovams, raiteliams)

► Draudžiama keliuose vadelioti, joti, varyti gyvulius ar paukščius neblaiviems, apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų.

X skyrius (Eismo reguliavimo signalai)

► Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop" linija" ir (ar) „Stop" liniją, jei jų nėra, - prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta.
Atkreiptinas dėmesys, kad šis KET punktas pripažįstamas netekusiu galios 2020 m. sausio 1 d., t. y. reguliuojamose sankryžose ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtintų lentelių su žalia rodykle po šios datos neliks.

XI skyrius (Įspėjamieji signalai)

► Vairuotojas privalo įspėti atitinkamos krypties posūkių šviesos signalais, o jeigu šviesos signalizacijos nėra arba ji sugedusi - ranka, prieš persirikiuodamas, prieš lenkdamas ir baigdamas lenkti, prieš apvažiuodamas kliūtį ir baigdamas ją apvažiuoti, prieš sukdamas į dešinę ar kairę, prieš apsisukdamas, išvažiuodamas iš sankryžos, kurioje eismas vyksta ratu.
► Įspėjamieji signalai turi būti pradėti rodyti iš anksto prieš manevrą (stabdymą, susijusį su manevru) ir baigti tuojau pat po manevro (signalizuoti ranka galima baigti prieš pat manevrą). Signalą reikia rodyti taip, kad jis neklaidintų kitų eismo dalyvių. Posūkių šviesos signalai nerodomi įvažiuojant į sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu.

XIV skyrius (Transporto priemonių išsidėstymas kelyje)

► Vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro parodymo pavertus metrais, pvz., kai greitis 70 km/val., atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.

XV skyrius (Važiavimo greitis)

Ne gyvenvietėse leidžiama važiuoti:
► lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais automagistralėse nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. - ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. - ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu, greitkeliuose nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. - ne didesniu kaip 120 km/val. greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. - ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga - ne didesniu kaip 90 km/val. greičiu, kituose keliuose - ne didesniu kaip 70 km/val. greičiu;
► traktoriais ir savaeigėmis mašinomis keliuose su asfalto ar betono danga ar be jos - ne didesniu kaip 50 km/val. greičiu.

XVII skyrius (Sustojimas ir stovėjimas)

► Transporto priemonės vairuotojas, įvažiuodamas (išvažiuodamas) į (iš) kelkraštį (-io), neturi sukelti pavojaus kitiems eismo dalyviams. Jeigu važiuojamosios dalies dešinėje yra įrengta dviračių juosta, sustoti ir stovėti leidžiama greta dviračių juostos.
► Sustoti ir stovėti draudžiama:
ant tiltų, viadukų, estakadų ir po jais, išskyrus atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai, taip pat tuneliuose;
pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 m atstumu prieš jas, o keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m atstumu už pėsčiųjų perėjų;
keliuose, kuriuose yra po vieną kiekvienos krypties eismo juostą, ir arčiau kaip 5 m atstumu už pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako.

XIX skyrius (Eismas per geležinkelių pervažas)

► Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą ir judėdamas per ją, eismo dalyvis privalo vadovautis kelio ženklais, ženklinimu, užtvaro padėtimi, šviesoforų, garso ir geležinkelio pervažos budėtojų (reguliuotojų) signalais. Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą, eismo dalyvis visais atvejais privalo įsitikinti, kad prie geležinkelio pervažos neartėja bėginė transporto priemonė. Rekomenduojama, kad per geležinkelio pervažą judančius vaikus iki 12 metų lydėtų suaugęs asmuo (ne jaunesnis kaip 21 metų).
► Transporto priemonėms, kurių plotis didesnis kaip 5 m arba aukštis nuo kelio paviršiaus didesnis kaip 4,5 m (su kroviniu arba be jo), taip pat lėtaeigėms mašinoms ir mechanizmams, kurių greitis mažesnis kaip 8 km/val., važiuoti per geležinkelio pervažą leidžiama tik gavus geležinkelių infrastruktūros valdytojo leidimą.
► Eismo dalyviui draudžiama važiuoti per geležinkelio pervažą neįgaliųjų vežimėliu be lydinčio asmens.

XXVI skyrius (Saugos diržų ir kitų saugos priemonių naudojimas)

► Važiuodami mopedu, motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones). Leidžiama važiuoti be motociklininkų apsaugų, jeigu mopedas, motociklas, triratis, bet kurios rūšies keturratis turi kėbulą (kabiną) ar įmontuotus stogo saugos lankus, kurių paskirtis apsaugoti vairuotoją, keleivį nuo smūgių, ir yra įrengti saugos diržai.
► Vairuotojas privalo pasirūpinti stovinčioje transporto priemonėje esančių gyvūnų augintinių saugumu ir užtikrinti, kad gyvūnai augintiniai būtų vežami tokiu būdu, kad netrukdytų vairuoti, nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jei transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.

XXVII skyrius (Krovinių vežimas)

► Draudžiama motorine transporto priemone tempti ne motorinių transporto priemonių priekabas.

XXIX skyrius (Eismo dalyvių pareigos įvykus eismo įvykiui)

► Jeigu dėl eismo įvykio padaryta tik turtinė žala ir nukentėjusio asmens eismo įvykio vietoje nėra, su eismo įvykiu susijęs eismo dalyvis privalo nedelsdamas pranešti apie eismo įvykį nukentėjusiajam, o jeigu tai neįmanoma, - policijai.

PĖSTIESIEMS:

VI skyrius (Pėsčiųjų pareigos)
► Rekomenduojama, kad tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui pėstieji, eidami į kitą važiuojamosios dalies pusę, neštųsi šviečiantį žibintą arba vilkėtų ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būtų prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą.
► Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.
► Užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn, pėstieji, atsižvelgdami į tai, kurioje važiuojamojoje dalyje jie yra, privalo baigti pereiti ją arba sustoti saugumo salelėje.

DVIRAČIŲ VAIRUOTOJAMS:

VIII skyrius (Reikalavimai dviračių vairuotojams)

► Važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems atitinkamą mokymo kursą ir turintiems mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, - ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.
► Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų - oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale - raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale - raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.
► Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra - tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako, dviračių juostos, kelkraščio nėra arba jais važiuoti negalima (duobėti ir pan.), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus šių taisyklių 106 punkte numatytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę. Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3-7 km/val.), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.
► Dviračio vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį, jei eismo sąlygos to reikalauja.
► Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.
► Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.
► Dviračio vairuotojui dviračio juosta leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta.
► Dviračių vairuotojams draudžiama važiuoti pėsčiųjų perėjomis.
► Organizuota dviratininkų grupė gali važiuoti važiuojamąja dalimi.
► KET numatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams.

Prašome visų eismo dalyvių paisyti KET reikalavimų, gerbti ir saugoti vieni kitus.

 

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad spalio mėnesį policijos pareigūnai visoje šalyje vykdys šias prevencines priemones, skirtas eismo dalyvių elgesiui kelyje kontroliuoti:


● spalio 1–19 d. – atšvaitų, kitų šviesą atspindinčių elementų naudojimo tamsiuoju paros metu kontrolė;

● spalio 6–12 d. – pavojingo ir chuliganiško vairavimo kontrolė. Taip pat – krovininių automobilių ir autobusų kontrolė. Pastaroji saugaus eismo akcija yra inicijuota Europos kelių policijos tinklo TISPOL, dėl to bus vykdoma daugelyje Europos šalių;

● spalio 13–19 d. – privalomų saugos priemonių naudojimo (saugos diržai, vaikų vežimas automobiliuose), taip pat – transporto priemonių važiavimo greičio kontrolė;

● spalio 17–19 d. – transporto priemonių vairuotojų blaivumo, apsvaigimo nuo narkotinių medžiagų patikrinimai;

● spalio 27–lapkričio 2 d. – transporto priemonių važiavimo greičio kontrolė.


Būkime ne tik atidūs, bet ir saugokime vieni kitus kelyje.

Įstatymo apibendrinimas

Lietuvoje nuo 2014 liepos 1 d. įsigaliojo nauja vairavimo mokymo tvarka, kadangi daugeliui norinčiųjų išmokti vairuoti dažnai trūksta informacijos kuri būtų tiksli ir aiški, mes norime Jums pateikti pagrindinius reikalavimus kurie pagal įstatymų punktus  yra susiję su transporto priemonės vairavimo teisės įgijimu.

Parengta pagal:

VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS ĮSAKYMAS DĖL VAIRUOTOJŲ MOKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 2014 m. balandžio 30 d. Nr. 2B-84 Vilnius

Visą įstatymą galite rasti:

https://www.e-tar.lt/portal/legalAct.html?documentId=576dd9c0d06811e3a8ded1a0f5aff0a9

Aktualūs punktai norintiems mokytis vairuoti :

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Šeimos vairavimo instruktorius – šeimos narys, kuris pagal Aprašo nustatytą tvarką moko praktinio vairavimo kitą tos pačios šeimos narį. (mokyklos pastaba: daugiau svarbios informacijos apie tai rasite skyriuje IV. ŠEIMOS NARIŲ MOKYMO REIKALAVIMAI ).

3.2. Vairavimo mokymo aikštelė aikštelė arba teritorija, skirta pradėti mokyti vairuoti transporto priemonę.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo sąvokas.

II. VAIRUOTOJŲ MOKYMO REIKALAVIMAI, MOKYMO TRUKMĖ

5. Vairuotojų mokymą pagal Aprašu nustatytus reikalavimus gali vykdyti vairavimo mokykla (teorijos žinių ir praktinio vairavimo įgūdžių mokymas). Vairavimo mokykla taip pat gali mokyti tik praktinio vairavimo įgūdžių mokinius, kuriems pagal Aprašo III skyriaus nuostatas leidžiama teorijos mokytis savarankiškai ir kurie yra išlaikę teorijos žinių egzaminą VĮ „Regitra“.

Aprašo III skyrius ištrauka :

15. Savarankiškai mokytis teorijos žinių leidžiama:

15.1. mokiniams, siekiantiems įgyti teisę vairuoti AM, A1, A2, A, B1 ar B kategorijos transporto priemones;

15.2. vairuotojams, turintiems teisę vairuoti D1, D1E, D arba DE kategorijos transporto priemones ir siekiantiems atitinkamai įgyti teisę vairuoti C1, C1E, C arba CE kategorijos transporto priemones ir atvirkščiai;

15.3. vairuotojams, turintiems teisę vairuoti B, C1, C1E, D1 arba D1E kategorijos transporto priemones ir siekiantiems atitinkamai įgyti teisę vairuoti BE, C, CE, D arba DE kategorijos transporto priemones.

16. Mokiniai, kuriems pagal Aprašo 15 punktą leidžiama teorijos žinių mokytis savarankiškai, praktinio vairavimo įgūdžių gali mokytis tik tada, kai VĮ „Regitra“ išlaiko teorijos žinių egzaminą. Vairavimo mokykloje privaloma baigti ne trumpesnį kaip:

16.1. Aprašo 10 punkte nustatytą praktinio vairavimo mokymo kursą;

Aprašo 10 punkto ištrauka:

10. Praktinio vairavimo įgūdžių mokymo kurso trukmė (įskaitant galutinę įskaitą) vienam mokiniui vairavimo mokykloje turi būti ne trumpesnė kaip:

10.1. 10 valandų – A1, A2, A, BE, C1, C1E arba D1E kategorijai;

10.2. 20 valandų – B1 kategorijai;

10.3. 30 valandų – B kategorijai;

10.4. 12 valandų – D1 arba DE kategorijai;

10.5. 15 valandų – C, D arba CE kategorijai;

10.6. 50 valandų – T kategorijai.

11. Vairavimo mokykla, atsižvelgdama į mokinių įgūdžius, gali su mokiniu sudaryti mokymo sutartį ilgesnei praktinio vairavimo įgūdžių mokymo trukmei nei nurodyta Aprašo 10 punkte. Visais atvejais dalis praktinio vairavimo įgūdžių mokymo kurso pirmiausia turi būti atliekama vairavimo mokymo aikštelėje, o vėliau mokiniai, įgiję reikiamų teorijos (kelių eismo taisyklių ir saugaus eismo) žinių ir praktinio vairavimo įgūdžių, gali būti mokomi keliuose (gatvėse). Draudžiama mokytis vairuoti transporto priemones, nedalyvaujant turinčiam teisę mokyti vairavimo instruktoriui.

IV. ŠEIMOS NARIŲ MOKYMO REIKALAVIMAI

18. Šeimos narys, siekiantis įgyti teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones, praktinio vairavimo įgūdžių gali įgyti ir (ar) juos tobulinti su šeimos vairavimo instruktoriumi, kai jis yra išlaikęs teorijos žinių egzaminą VĮ „Regitra“ ir yra ne jaunesnis kaip 17 metų.

19. Mokyti mokinį (šeimos narį) praktinio vairavimo įgūdžių gali tik šeimos vairavimo instruktorius, turintis ne mažesnį kaip 5 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą. Šeimos vairavimo instruktoriumi negali būti asmuo (šeimos narys), iš kurio yra atimta teisė vairuoti transporto priemones už KET pažeidimus.

20. Šeimos narių praktinio vairavimo įgūdžių mokymui draudžiama naudoti tokias transporto priemones (B kategorijos), kuriose stovėjimo stabdžio valdymo svirtis įrengta ne tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių.

21. Praktinio vairavimo įgūdžių mokymo metu:

21.1. transporto priemonės priekis ir galas turi būti paženklintas aiškiai matomais skiriamaisiais ženklais „M“, kaip to reikalauja KET;

21.2. šeimos vairavimo instruktorius privalo turėti ir tikrinantiems pareigūnams pareikalavus pateikti vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registracijos, valstybinės techninės apžiūros, draudimo dokumentus ir dokumentus, iš kurių būtų galima nustatyti, kad šeimos vairavimo instruktorius ir mokinys yra šeimos nariai;

21.3. mokinys privalo turėti ir tikrinantiems pareigūnams pareikalavus pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, VĮ „Regitra“ pažymą apie išlaikytą teorijos žinių egzaminą ir galiojančią vairuotojo sveikatos tikrinimo medicininę pažymą (F Nr. 083-1/a).

22. Per dieną mokinį praktinio vairavimo leidžiama mokyti ne daugiau kaip 3 valandas.

23. Už KET ir šeimos narių mokymo reikalavimų laikymąsi mokymo metu atsako šeimos vairavimo instruktorius.

24. Šeimos narių mokymo reikalavimai netaikomi asmenims (šeimos nariams), kuriems yra atimta teisė vairuoti transporto priemones už KET pažeidimus.

25. Šeimos narys laikyti praktinio vairavimo egzaminą VĮ „Regitra“ galės tik tada, kai vairavimo mokykloje bus baigęs Aprašo 10 punkte nustatytą praktinio vairavimo mokymo kursą.